tisdag 11 november 2008

Tredje dagen gillt.

De som vet säger att det tar tre dagar för kroppen att bli av med all nikotin. Så imorgon borde det vara borta. Jag har nämligen inte rökt sen i lördags eftermiddag och idag är det tisdag förmiddag. Ibland kan det vara bra att bli sjuk, även om det är den värsta förkylningen på länge. Jag tror också att en blandning mellan förkylning och ingen nikotin på tre dagar gör att man blir extra känslig. För det har jag vart nu de senaste dagarna. Otroligt. Det som känns extra jobbigt är att det känns som att jag inte har rätt att vara hemma från jobbet. Jag är riktigt dålig, men ska gå på planering idag och sedan jobba imorn fast jag fortfarande har feber och är kass. Är jag den enda som inte har rätt att vara sjuk? Dem ville helst jag skulle komma redan idag men om man inte orkar ta sig ur soffan och och man inte känner att man klarar av det så måste man väl ha rätt att säga nej? Så nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag är sjuk. Härligt!