tisdag 18 november 2008

En radikal förändring.

Från att ha vart ett stadsdjur, kommer jag kanske inom kort bli ett landsdjur. Inkrupet i en vrå, fyra mil från dem jag älskar, sex mil från dem jag delar blodsband med. Men jag tror på det! Körkort skaffar jag nu, det tar ju inte lång tid. Jag flyttar inte utan ett körkort! Jag tänker inte bli en såndär som aldrig är i stan, utan sitter i telefon hela kvällarna och velar om jag ska ta bussen till stan eller stanna hemma. Jag stannar nog hemma då, om jag känner mig själv rätt. Allt måste ha rätt förutsättningar för att fungera till 100%, även detta.

Positivt: Jag träffar min sambo mer, jag får ett körkort, jag kan jobba extra.

Negativt: Tidigare morgonar, hemma senare efter jobbet, svårare att träffa vänner.

Men jag tror på det! Det måste jag. Annars får jag sluta tro på allt och det vill jag inte!