lördag 29 november 2008

Dagens ord = Dynga!

Först ringer telefonen kl 09.00 på morgonen, jag hade tänkt sova länge och har alltid telefonen på ljudlös. Men just idag hade jag glömt ljudet på. Vaknade, inte så utvilad, på ett ganska slött humör. Drack lite kaffe och gick sedan ut på en cig. Väl där upptäcker jag att min fina underbara jul-en med silverrosetter har blåst omkull i ovädret och det är jord överallt. Detta leder till att jag i kylan måste anstränga mig för att gå runt hörnet och hämta sopborste och börja på. Jag som bara ville röka en cig! Sedan har jag endel beslutsångest om jag ska åka till min kusin i braås och pyssla, eller om jag ska åka till Lammhult till min kära man. Jag bestämmer mig för att åka till braås först för att min syster sedan kanske kunde köra ut mig till Lammhult. Blir upphämtad av min syster, vi åker till coop. Där köper vi lim och silverpennor och diverse pysselgrejer för flertalet kronor och ser fram emot kvällen. [Måste också lägga till att jag stressat ned till stan för att hinna köpa vin innan systemet stänger.] Efter Coop kör vi förbi sandsbro och är laddade i bilen [jag dricker öl] då vi plötsligt hör ett skri i främre passagerarsätet där Sebastian sitter. Jag trodde han hade satt Bilgranarna [julutgåva från Ahlgrens] i halsen som jag tidigare köpt till honom. Sedan klämmer han fram en tyst liten mening ur en liten sjuk kropp: "Jag har kräkts!" "Jag vill hem och titta på Dora!" Så det var bara att vända å åka hem igen. Stackars liten! Men inte nog med det. När jag kommer hem ringer jag till Acke och säger att jag ska åka ut till honom, men får då ett tvär-nej! "Du kan ju inte komma hit och smitta ner alla med det!" Så då får jag stanna hemma... hemma... hemma. Jag vill inte vara hemma! Rena rama dyngan!