fredag 16 januari 2009

Twentyfive..


...och två cyklar rikare. Jo, jag sa till min sambo att han aldrig överraskar mig...Han köpte 10körlektioner på körskolan, och det listade jag nästan ut redan innan, vilket förmodligen är anledningen till att jag sa så till honom. Därför vaknade han på min födelsedag med den tanken att han skulle göra just det. Överraska mig! Så efter många om och men så cyklade han från stan med en helt ny cykel värd 4000:-, en stor röd rosett och ett kort utan avsändare. Han hade tydligen pratat med min syster som då visste att han skulle komma med en grej till jobbet när jag var på gympa med barnen, men han hade inte sagt vad det var. När han kom fram så flåsade han fram att han hade köpt en cykel men att jag inte skulle få veta vem det var ifrån. Min syster blev ganska förvånad och svarade: "Jaha, men det har vi också köpt till henne!" Så Acke satte sig på cykeln och cyklade hem. Jag helt ovetandes om vad som väntade. Kom till min syster där jag skulle ha kalaset. Dem spökade ut mig och härjade med mig. Fick följa en tråd med ögonbindel genom huset och när min syster sa "stopp" fick jag antingen klä på mig något, leta efter något i äckliga burkar eller öppna paket. Tråden ledde ju då så klart till en cykel... Jättefin svart cykel! Sedan fick jag öppna Ackes paket. Där stod det: Grattis på 25årsdagen Jeanette" i fin stil skrivet med guldpenna...längre ned stod det slarvigt skrivit med bläck: "Nu har vi varsin!/Din acke" Jag fattade ju ingenting. Fick sedan en förklaring...Det är ju dock inte så illa, men när han verkligen gör världens överraskning för mig, och har hållt på hela dagen med detta, speciellt den där stora rosetten, så blir man lite besviken. Ville ju gärna att han skulle fått göra det för mig, och jag tror/vet att han också blev ganska besviken...Synd bara att han inte lämnade cykeln på jobbet som överraskning ändå för jag visste ju varken eller....Så kan det bli! Tack alla för alla fina presenter. Bättre kan man inte få än 2 cyklar och tio körlektioner!!! Nu är det bara festen kvar...haha. Det hoppas jag bli gaalet!