onsdag 21 januari 2009

Lite för het på gasen....

Idag kl 7.15 fick jag och Kenth ge oss ut och köra. Han var inte rädd nånting...konstigt, för det borde han vara. Vi skippade hela grejen med att krypköra och sånt och gav oss ut i trafiken direkt. Vi körde upp till norr, sen ner till korsningen vid "Handlar'n", bort till pilbäckskolan och mariakyrkan. Över araby, ner till arabygatan fram till Växjöbagarn och sedan igenom stan och tillbaka till körskolan. Han tyckte att jag körde väldigt bra, att jag har en god vana och att jag även hittade dragläge i uppförsbackarna. Helt ny bil för mig, men inget motorstopp. Fast sen har jag kört bil i all evighet med. Det enda han påpekade var att jag ska ta det lite lugnare. Men jag vet ju sedan innan att jag är lite het på gasen. Vem vill köra i 30km? Får väl hålla ut tills jag får mitt eget körkort. Haha. Innan sommaren har vi bestämt att vi ska ha ordnat fram ett körkort till mig, jag o Kenth, som för övrigt är en riktigt härlig och rolig man som jag känner stort förtroende för. Nu ska jag vila mig lite innan jag ska börja jobba. Suck, stängning idag igen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle. Vad duktig du är!
Då drar vi på roadtrip i sommar då. Du kör och läser karta!

Pusspuss

MissiJay sa...

Haha! Jag kan ju inte både köra och läsa karta samtidigt, knasfåk!