söndag 25 januari 2009

Ögon, som alltid vänder blicken åt ett annat håll.


Jag vet inte om det är okej eller så, men ingen behöver ju veta. För vad är det att veta? Jag vet ju inte ens själv. Och det är bara en liten vardagsflykt, även till för ensamma söndagar när allt känns som det rinner mellan fingrarna. När man är fast i något som känns som att trampa i tio kilo Karlssons klister, så måste man ha tankar som gör att man kan komma loss bara för en liten stund. Det är lite som med soffan, det är okej att tänka på den ibland eftersom den också speglar denna tanken. Och den lilla stunden tillsammans med tanken, gör att jag tittar tillbaka på mig själv och tycker synd. Jag tycker synd om mig själv... men bara för en liten liten sekund. För sån är inte jag egentligen.

Jag har blivit förkyld. Jag vill inte vara hemma från jobbet...det kostar så hemskt mycket att vara hemma. Men hela huvudet känns två gånger större. Får se hur jag mår imorn på morgonen.
Igår var en riktigt mysig kväll. Riktigt kul att få träffa Tobias och Gretchen, det var längesen jag festade med dem båda. Det bästa på hela kvällen var iaf när jag och Grethe gosade ner oss framför google med varsitt glas vin, för att googla "Siamesiska tvillingar". Det hela slutade med att vi tyckte det var lite otäckt och skulle googla "Smutser" och lite låttexter, men hamnade istället på "smutsiga trosor". Haha, fråga mig inte hur! Vilka äckligt sjuka människor det finns!! Haha! Och med det avslutar jag detta inlägget!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi. Jag tyckte det var jättemyspys och mycket roligt att för en gångs skull träffa dig också! Vi är allt bra roliga när vi slår runt tillsammans!
Eh och jo, jag räknade lite på det där med smutstvätten. För att få ihop en helt okej månadslön så måste man sälja mellan 65-80 par smutsiga trosor i månaden (om han betalar runt 250:- per styck) Men det funkar ju inte riktigt...för han ville ju att man skulle ha dem i en vecka. Sen har jag inte räknat bort utgifterna för inköp av underbyxorna heller. Äsch. Fast tänk om det finns någon som köper vad som helst i smutsig klädväg, då kunde man ju slippa tvätta så mycket. Köpa nytt istället! Hihi.
puss min finfåk!

MissiJay sa...

Ja fast vad tror du om att man har det som extrajobb? Alltså om man ljuger om att man haft dem i en vecka, sprutar lite senap i dem och sedan säljer kanske två par i veckan. Då får man ju en extra slant i plånboken. Vi kanske kan blanda ihop en sörja som luktar kvinnligt kön som man kan gnida in i ett par nya underbyxor, så behöver man inte ens sälja sina egna? Vad tror du om den affärsidén? Puss älsklingsfåk.

Anonym sa...

Haha. din ögbög. Det låter som en bra idé! Man kan ju sälja ett par var i veckan. Tusen spänn att spara till semestern. Till sommaren är det ju en sextusen spänn. Vasäädu?

PUUUSS och krya.

MissiJay sa...

Jag är på! Ska vi börja experimentera med sörjor nu? Puss å krya rösten du med!