måndag 12 januari 2009

I´m broke and it´s half past tree... Hey there poseur, I wich you were a beer!


Magsjuka- Nej tack! Har haft ont i magen hela dagen, eller egentligen redan sen igår kväll. Min sambo knäböjde till Gustavsberg i fyra timmar under natten till söndagen. Då hade jag kysst honom hejdå på lördags morgon och det var ju under hans inkubationstid. Tur nog så sov han inte hemma den natten utan kom hem på söndags morgonen igen. Har hört att det smittar som mest genom toalett så jag hoppas jag klarar mig utan att kräkas. Idag fick jag dock gå hem från jobbet 45 minuter tidigare då magen blev värre än tidigare. Och sedan dess har den inte blivit bättre. Har trots detta varit på Venezia och ätit pizza, vart på Wallander- Hämnden där jag även käkade popcorn och Coca-Cola [så mycket för den nyttiga perioden]. Hoppas bara jag får behålla allt detta goda i magen..hm, eller kanske inte vore så illa trots allt att tömma?
Vilket fall som så är detta den avgörande natten. Blir jag inte sjuk nu så kommer jag inte heller bli sjuk. Jag hoppas ju självklart på att slippa ligga framför Gustavsberg och behandla den som om den verkligen inte var värd någonting, dvs kräkas på den. Jag vill ju inte vara sängliggandes till min stora dag, ja, inte så stor, men min födelsedag. Jag ska ju ha kalas med rotfruktsgratäng, lax, chicken drumsticks, helstekt fläskfilé, sallad och för att inte glömma den underbara tårtan! Allt beställt från Lammhults Värdshus. Det kommer bli en bra födelsedag, förutsatt att jag håller mig frisk! Nu fick jag världens häligaste kyss bara för att jag ville ha lypsyl men Acke inte orkade hämta igen för han hade precis hämtat till sig själv. Två flugor i en smäll, som man brukar säga. Haha.