torsdag 29 januari 2009

Denna dagen.

Idag gick jag gå upp tidigt för att jag hade körlektion på morgonen. Börjar inte jobbet förrens 9.30 så brukar passa på att köra på morgonen. Men precis innan jag ska cykla får jag ett telefonsamtal- det är Maggan. Hon berättar att Kenth, min körskolelärare, har blivit sjuk och är hemma för första gången någonsin. Så jag får bara klä av mig och gå in igen. Bara för att vänta på att börja jobba. Suck. Jag var verkligen sugen på att ut och köra. Fick boka om min tid till nästa torsdag, känns så länge att vänta. Jaja, väl på jobbet. Får veta direkt att vi ska gå med barnen till Växjösjön och mata änderna. Det var mysigt, men kallt! Sedan påminde mig syster om att vi skulle fika med Angelica och Nina och deras nyfödda bebisar. Hade helt glömt bort det! Men det var riktigt kul att träffa dem, man kände att man saknade dem. Vill dem ska komma tillbaka till jobbet så det blir lite mer kul! Fick dock inte klämma på bebisarna eftersom jag har vart sjuk. Det kändes bäst att låta bli för säkerhets skull! Men fyy vilka gulliga små knyten dem var!

Nu kom jag nyss hem, klockan är just nu kvart i nio. Jag är hungrig men känns för sent för att äta något. Får bli té och knäckebröd. Det tycker jag om! Jag får sova själv inatt, Acke har mycket att förbereda inför bröllopet på lördag tydligen. Det kommer bli kallt och tråkigt! Men men, sånt är livet. Nu ska jag ringa min kära vän på Storgatan! Puss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är vännen på Storgatan? ;)
Jag har bott där en gång i tiden...hos mamma...

MissiJay sa...

Sak samma gull... ;)