måndag 23 februari 2009

Nio minuter över...

Undrar hur mycket man hinner tänka ut och skriva på nio minuter. Sedan är det ju "Halv åtta hos mig" och det kan ju bara inte missas! Själv ska jag även snart få mat- ris och kyckling i curry. Sådär vill jag väl säga, hade vart tusen gånger bättre med Fridas/Ing-Maries ädelostpaj. Men jag har i alla fall inhandlat cider som alltid rann ner i strupen under ädelostpajs-måltiden under barndomen. Men sedan dess har jag svårt för att dricka cider i vanligt glas då Fridas mamma brukade servera cidern i vinglas...eller var det champangeglas? Är inte riktigt säkert på vilket, men på den tiden var man ju inte så inne på olika glassorter då man inte förtärde alkoholhaltiga drycker. Fem minuter kvar... Jag tror att jag tänker tillägga att jag klarade ännu en Fas i mitt körkort, dvs "Fas C" på datorn på körskolan. Jag gjorde även "Fas Fordon" en gång som handlar om bilens funktioner, men fick då 21 fel av 70 frågor. Var väl inte så engagerad just då efter ett par timmar framför datorn. Har ännu inte fått veta något om huset. Väntar på att tantan ska lägga ett motbud och mäklarn ska ringa och meddela vad det blir. Men han verkar inte förstå hur man trycker in ett nummer på en telefon då vi hela tiden får ringa honom. Vilket fall som så hoppas jag på det bästa! En minut kvar...Tjipp!

Inga kommentarer: