söndag 15 februari 2009

Finsöndag.

Jag vaknade ganska sent idag, ca tio, men kände att det var jag värd. Låg kvar i sängen och pratade med Grethe, då vi bestämde oss för att hon skulle komma till mig på middag. Jag gjorde vegetarisk lasagne, en av Janets favoriter. Jag tror verkligen att Grethe tyckte om den också. Jag hade dukat en middag för två med rosor på bordet och cider i champagne-glas. Det var ju en sån härlig dag idag att inget annat hade vart bra nog. Sedan spelade vi ett par beta. När kaffet var nybryggt tog vi varsin stol och satte oss på baksidan, i solen, och myste. Cato sprang runt och luktade på vilka årgångar det var på kisset. Han såg ut som en riktig vinprovare, fast med kiss. När solen inte längre kändes tillräckligt stark för att pressa fram fler fräknar på näsan, gick vi in. Sedan sjöng vi för fulla halsar! Frågan är hur jävla illa det lät egentligen, men gannarna har inte klagat ännu. Sing-star is the shit! Fin söndag, med fint sällskap. Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finfåk! Jag älskade lasagnen. Så mýcket att jag försökte kopiera den senare på kvällen. Det blev inte riktigt lika lyckat, men inte lika illa som singstar ;).
tack för världens finfinaste söndag.
Puss.

Anonym sa...

"Låg kvar i sängen och pratade med Grethe.."
Låter som att jag också låg där. Haha. Puss galen-du.