torsdag 5 februari 2009

I mean what was I supposed to do? Stand around and chit-chat about the weather? The man has been inside me for God’s sakes!


Med krasslig mage stressade jag iväg på morgonen med bilskolan som mål. Dags för körlektion igen. Jag får en gammal hagga med mig i bilen också, någon som praktiserade för hon ville bli körskolelärare. Hoppas att ingen behöver köra med henne någonsin. Såg ut som att hon inte har fått vara på vägarna pga vissa omständigheter/tidigare (?) problem med något slags beroende. Börjar med ett motorstopp, obekväm med att haggan sitter där bak å glor mig i nacken, och dessutom en orolig mage. Kenth skämtar till det med en kommentar: "Jaha, nu var den här lektionen över!" Men for fuck's...jag har inte fått något motorstopp på år och dagar! Vi åker vilket fall som ut på en enskild väg där jag får tvärnita på både asfalt och grus. Ett stort plus var ju att det hade snöat och var halt! Kenth tillägger att han ofta får göra om dessa bromsningar då eleverna i fråga inte har vågat trycka till på gasen riktigt. Jag behövde bara göra en bromsning på vardera underlag- tvärnitade och hade askul! Tråkigt nog fick jag inte sladd... Tyvärr hade jag inte bättrat mig med gasen, har fortfarande lite bly i högerfoten...Och jag som tyckte jag körde stilla!


Har haft första Tema-dagen med barnen idag - Naturen! Barnen fick leta upp något hårt i skogen, vilket blev mest pinnar, som dem sedan fick måla på eftermiddagen. Mådde väl ganska okej under dagen i magen ändå fast kände ett visst illamående på sen eftermiddag som övergick i en grym huvudvärk. Men väl hemma och med Ipren i kroppen blev jag av med huvudvärken. Hoppas att jag håller mig frisk till lördag så jag inte måste ställa in. Det vore ju döden!

Inga kommentarer: