fredag 29 maj 2009

Utnyttnjad, utsvulten och uttråkad.

Ja, då var det dags för ett miserabelt liv igen. Utan jobb, pengar och säkerhet. Jag känner mig utnyttjad, lurad och dum som inte förstod bättre. Men sen kan man ju undra hur de ska kunna sköta hela verksamheten med en personal på 50% och en på 75%. Som vi trott hela tiden skulle denna styrelsen köra det i botten. Inkompetenta, trögtänkta människor som bara löser sakerna efter hand. Hur snälla personerna i fråga än må vara så kan man ju undra hur korta näsor de har eftersom de inte tänker längre. De värsta är att de inte har en aning om hur jävla f*ttig vår föreståndare är. Men tydligen är det "kommunikationsproblem" att inte göra ett skit i verksamheten och sen ljuga ihop lite, grunda all utvärdering i min och Maddes gruppverksamhet, sitta inne vid datorn på arbetstid och skriva samtalen när vi andra får skriva det hemma på vår fritid och även sitta inne när barnen är ute på gården, men sedan skynda sig ut så fort hon får syn på en förälder. Jag spyr. Jag hatar sånt. Och sedan tror vår personalansvarig (!) att vi har kommunikationsproblem!!!? Ska jag få ta skit för att jag har lagt ner hela min själ i detta arbete, att jag på nätterna har funderat ut saker för att förbättra för barnen. Och ska HON få stanna kvar som kom in efter mig och som inte gör ett skit mer än det som syns utåt. Hon har inte satt in EN enda bild i pärmarna ens. Allt arbete ligger i våra händer och hon får ta äran för det. När jag slutar ska de få veta allt som har med "kommunikationsproblem" att göra! Konstigt ord för en sådan sak tycker jag! Men som han så fint uttryckte sig: " Det är ju så i allmänhet på arbeten där det bara jobbar kvinnor." Alltså ärligt... Varför får man alltid fel när man gör rätt? AAAAAAAAAAARRRG!

2 kommentarer:

gretchen sa...

Hm. i så fall är det ju inte "kommunikationsproblem" utan en genusfråga.
Han kan ju inte avfärda problemet som att det är typiskt tjejigt. Gah! Så får man bara inte göra.
Resten är också fel. Jag blir så arg. För din skull.
Jag hejar på du!

PUSS

Anonym sa...

Ja eller hur. Vad är det för sätt att vara på som personalansvarig? Det är ju hans uppgift att lyssna på alla och inte ha någon åsikt. Han åsikt kan han ha någon annanstans. Fan, vad jag är arg! Jag hatar när jag blir behandlad som en tvååring.