lördag 23 maj 2009

So much to do, so little time.

Jaha, nu har jag inte vart lika skrivflitig igen men jag gör ett inlägg nu. Min dator verkar ha krashat så nu får jag låna en annan dator och här i har jag inga bilder, så då har det inte känts lika kul att blogga. Senaste tiden har bestått av mycket slit, skit under naglarna och målafärg över kroppen. Det har även blivit lite upphängningar av tavlor, uppsyning av gardiner och väggmålning. Jo, det börjar kännas riktigt som hemma. Jag tror jag för första gången på väldigt länge har blivit riktigt hemmakär och då har vi inte ens börjat renovera ännu. Jo, det är på gång, det är det, men inget rum är klart nog för att kunna kallas renovering ännu. Uppe- tja, det ska beställas tapeter nu i dagarna som ska upp. Lila tapeter från InTrades kollektion Sonnet.
[Gå in på www.intrade.se och välj Våra kollektioner. Sedan väljer du Sonnet och tittar på bild fyra där. Det är en svart tapet med randigt medaljongmönster på. Jag ska beställa en likadan fast lila i utförandet.]
Men innan jag kan tapetsera så måste ju väggarna målas. Det ska bli en mörk mörk lila färg med en liten touch av rött i. Detta ska bli vårt sovrum så det ska in massa kuddar, massa tyger, skön belysning och annat härligt som bara ska göra att när man kommer in där så blir man helt harmonisk i kroppen, avslappnad... Jag vill skapa kontraster mellan de olika rummen.

Igår hade jag finbesök av min kära vän Grethe. Vi hade en nittitalsnostalgikväll med piggelingrogg. :) Väldigt trevligt. Men det är det alltid med du! :*

En liten partylista även innehållandes tryckare för den som vill:
1. Rednex- Pop in an Oak
2. Melodie MC- It's Tricky
3. Popsicle- Not forever
4. Bloodhound Gang- Fire Water Burn
5. Green Day- Basketcase
6. Bryan Adams - Anything I do (I do it for you)

För den som tycker detta låter väldigt hett, tycker jag att ni ska hålla utkik efter nittitalskväll på Deluxe med Grethe och Janet.

Jag har även beställt ett nytt abonnemang idag från Tele2/Comviq. Så nu kan ni sluta störa er på att min teckning är störd här ute på landet. Eller inte nu, kanske, men snart. När jag har bytt. [inte blöja]. Och jag har kompis för den som undrar så om någon mer har tele2 får ni gärna höra av er!

Idag ska min systerson komma och sova över här tills imorgon. Vi ska ha massor med mys så jag måste snart sticka till affären och gardera mig med chips, godis, tacos och annat bra och ha när man ska fjäska in sig. :) Det kommer bli en helt utomordentligt mysig afton och morgondag! Puss på kindarna.

Inga kommentarer: