söndag 24 maj 2009

Min bästa vän och jag.

På lördagen kl 17.00 kom min bästa kompis till mig. Han som jag har så roligt med. Han som tycker om mig precis som jag är och som får mig att glömma att jag faktiskt har ont i ryggen- min systerson Sebastian! Först spelade vi LUSEN och dansade till Sebastian-skivan. Sedan kom också Acke hem. Då gick ni till lekplatsen, plockade blommor till din mormor och byggde barkbåtar nere vid bäcken. Under tiden lagade jag tacos. Vi byggde kojor tillsammans och lekte kurragömma. Vi gömde oss bra- i torkskåpet. Du lekte även flygplan och gjorde en present av dig själv inrullad i dukar som jag skulle få. Den bästa present jag någonsin fått! Efter maten åt vi ostbågar och tittade på TV och gömde dig under kuddarna. Sedan gjorde jag "lelle" till dig för då var det dags att sova. Du borstade dina tänder och kröp ned i mitten av sängen. Vi tittade lite i Boken om Kroppen och läste sedan Mamma Mu Gungar. Sedan ville du sova och inte alls ha någon lelle. Så vi släckte och du somnade nästan direkt efter att du sagt godnatt till både Acke och mig. Du sov så gott hela natten och du snarkade. Du vaknade inte ens när Acke gick till jobbet ,utan vaknade runt 09.00 med att säga "Vart är Acke?". Vi åt lite frukost, men du var mest sugen på att gå och leka. Lila kom till lekplatsen och hennes föräldrar. Ni åkte rutschkana och springbusade i backen.
Sedan gick vi hem och började laga maten. Under tiden den lagades gick vi ner till bäcken för du ville göra barkbåtar. Men istället tog vi med oss Tacotubes som båtar som du kastade i den stilla bäcken. De ville inte åka iväg så då skulle du ta upp en sten och kasta på dem. Efter du hade kastat i stenen började du klaga om att det killades innanför tröjan på armen. När jag tittade lite närmare var du full av pissmyror. Sedan fick du ont så vi sprang upp på tomten och klädde av dig. Du hade blivit stucken på armen flera gånger och på ryggen. Det gjorde såklart ont så du började gråta. Vi ruskade ur alla dina kläder och sprang in och "tvättade bort myrkisset". Sedan smörjde vi lite. Då var maten klar så vi åt lite och du tyckte det sved en stund men sen gick det om. Sedan kom din mamma och mormor. Vi åkte ut och kollade på antika saker på Östregård. Du skulle köpa gamla verktyg tyckte du ,så du kunde hjälpa din pappa renovera toaletten hemma hos dig. Vi fikade lite glass och sedan skulle vi köra hem mig. Då somnade du på vägen så jag fick inte säga hejdå. Snart måste du komma och hälsa på mig igen världens bästa kompis!

2 kommentarer:

Frida sa...

Vad gullig du är IA. Jag önskar jag hade en moster som dig...Vill också leka med barkbåtar och lyssna på mamma mu,,,
älskar dig stumpan : ) (a lot of love from Frida)

Anonym sa...

Åh kära kära vän, du får när som helst komma och bygga barkbåtar med mig. Nu har jag dock avancerat och tar sådana TacoTubes som båtar. De tacoskalen som är mer platta! De funkar jättebra! Och sedan kan jag läsa Mamma mu för dig också för det är en så himla mysig bok, och jag tycker om att läsa godnattsagor! Ska vi säga att det är en deal? Puss min stjärna! Jag älskar dig med! /Janet