fredag 1 maj 2009

SelectionCastle and other meaningless days.


Valborg i Rottne- blev en lugn trevlig kväll. Jag fick till och med ha med mig min kära man till kalaset, och då kände jag mig mer "hel" och mindre ensam. Jag sa nog inte så mycket igår, jag höll mig ganska mycket i bakgrunden, men igår var en sådan dag. Jag och *Lila hade våra pratochbus-stunder i alla fall och kvällen blev mycket lyckad. Vi grillade grillspett, jag tog ett glas vin eller två till maten, och så pratades det. *Benny/Bobbo kom förbi ibland och ville ha lite kärlek, så det fick han. Sedan tog vi en promenad ner till badplatsen vid Innaren för att titta på fyrverkerierna eftersom de inte fick tända brasan i år. Mycket fint var det och det smällde högt. Härligt! Där nere vid sjön stötte vi också på Ullis och Kakan som verkade ganska glada i röret och runda om dojjorna. De hade vart på kalas där det serverades mycket starka groggar bara någon gata bort från oss. Skönt att jag höll mig nere i träsket!
Idag verkar vädret bli kanon. Men jag fick inte sova ut denna morgonen heller eftersom jag vaknar av Ackes väckarklocka när han ska upp och jobba. Så nu har jag legat och slappat framför datorn lite efter en städstund och råkade visst beställa ett lite större paket från Hm.com. Men kläder behövs ju alltid! Jag får väl snart pallra mig upp och göra någon nytta, klockan är ju faktiskt redan halv tolv...



*Benny är Angelicas Rottweiler som Lila kallar för Bobbo. Lila är Angelicas dotter.

2 kommentarer:

..Våra Bergahuven.. sa...

Vi hade mysigt igår... vi männsikor från träsket.

Ses imorgon. Hörde att vi skulle ut till mannen & äta. Våran spruckna plan idag. Kanon.

Puss från träsket längre upp på vägen :)

MissiJay sa...

Hihi, ja det var synd vår gårdags-plan sprack men vi får ju fylla denna dagen istället med den idén. Det ska bli mysigt! Puss från längst ner i träsket! :)