onsdag 6 maj 2009

Utikuligt och en riktigt jobbig dag.

Idag har jag vart på en kurs i Berg på föräldrakooperativet Bergslund- Utomhuspedagogiken "Utikuligt" med Anders någonting. Jo visst, trevligt att "slippa" Vallen-lokalerna lite men det blev för mycket utomhus i detta regn. Det kröp oss alla [även de som bar märkes-regnkläder] in på bara kroppen. Till och med mitt linne, som jag hade under både regnjacka och olle, hade blivit genomblött. Det enda som klarade sig var mina fötter som var nedstoppade i ett par fodrade TreTorn-stövlar. Någon hade till och med blöta trosor. Så jag har konstaterat att regnkläder inte håller för spöregn i 8 timmar.
Vi fick dela in oss i grupper om 6 personer och leka lekar, göra klassisk teater med naturmaterial
- vi valde Rödluvan, varav jag och en annan kvinna fick "tillverka" mormor, vilket vi hade väldigt kul med [efter många timmar i ösregn kan man lätt bli lite smått less på livet och flamsig]. Det blev mycket grå mossa... Vi fick peta och lukta på olika spillningar i skogen [gissa bajset] och hämta varsin sak i naturen som vi sedan fick sätta ihop till en dikt. Jag är inte direkt poetisk [skratt].
Tyvärr fick man inte ut så mycket av kursen i detta vädret, det var mest jobbigt och kallt.

Nu har jag legat i ett bad i 40 minuter i det varmaste vatten som går att få i kranen, men eftersom man är förfrusen in till benmärgen så går det inte uppnå den naturliga kroppsvärmen igen. Min förkylning lär ju inte bli bättre av detta.

Vi har även fått parkeringsböter på 400 kl 04.10 i morse för att vi parkerat mot färdriktingen utanför huset. Men vad de [läs: jävla skithögarna] inte har uppmärksammat är att vägen är avgrävd och inte går att vända på. Det är fan förjävligt, utanför vårt eget hus liksom!

Ja, idag har mest allt bara gått emot en....

2 kommentarer:

..Våra Bergahuven.. sa...

Jisses.... på tjädervägen????
va e det för p-kärring??

Gretchen sa...

Stackare den. Du får komma hem till mig snart...i stan där livet bara leker hela tiden ;)
Puss du.