söndag 1 mars 2009

I'm falling in love with your favorite song, I'm gonna sing it all night long...


Lite godsaker för att läska. På bild nummer 1 har vi Kycklingpastan med ädelost som har presenterats i ett tidigare inlägg. På bild 2 har vi de underbara skorna som jag bara längtar efter att få använda och som jag också har nämt tidigare. Men på bild 3 har vi något helt nytt, nybakat och helt underbart doftande- Kardemummabullar (med en liten touch av vanilj)! De är fina att titta på, smakar himmelskt och onyttiga. Precis som bullar ska vara! Någon som är sugen på att komma på fika? Jag ska även göra några kladdmuffins att mumsa på. Hoppas bara på att jag slipper förtära dem själv. För övrigt så är vädret ute helt underbart! Snart ska jag ta mitt kaffe, mina cigaretter och min stol och sätta mig på baksidan i den härliga vårsolen. Jag ska sitta där och titta på när snön smälter och hoppas att det går fort, för snart kan jag inte hålla mig längre. De skorna är läskande och gör att min saliv fylls på flitigt i munnen... :)
(Klicka på bildena för att förstora.)

Snacka om att man har renoverat huset tio gånger om i sömnen. Man vill ju bara komma dit och göra i ordning. Förmodligen kommer vi börja flytta ut saker till garaget redan om två veckor. Lägenheten är uppsagd nu så nu hoppas vi på att besiktningen visar att allt är som det ska. Men ibland måste man satsa lite för att vinna något...Och besöket på Ikea igår gjorde ju inte mig ännu mer sugen eller så. Och pratet med Grethe igår om att åka till Danmark och inhandla dansk design på belysning. Love it, love it, love it! Nu är det bara till att vänta ett tag, en vecka eller så, sen är det dags att börja packa! Skönt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

gulle, min gulle. blir på ett sätt sorgligt att du flyttar. men tänk så kul vi kan ha i ditt HUS. HUSKUL! Ja!!

Anonym sa...

määh. komigenochbloggalitemernudå!!

puss

..Våra Bergahuven.. sa...

vilka underbara bullar babe... nu kan du baka i huset & bjuda över mig..!