onsdag 22 oktober 2008

The world is turning up-side-down.

Hur får man stopp på det? Jag tänker inte gå in på några onödiga detaljer som jag under morgondagen funderar på att ta bort, för imorn kommer det vara annorlunda. Imorn kanske det blir en ny dag, ja, antingen det eller en gammal. Hur ska jag veta? Att planera framtid är ändå bara ett slags mänskligt verktyg för att krossa sönder och samman. Hopp? Det har jag gett upp. Hopp är också ett sätt att förstöra sig själv. Att lita på någon? Det är heller inte längre min grej. Det kom jag på idag. Vem som helst kan när som helst ljuga dig rakt i ansiktet. Och du vet ingenting, bara ett hopp om att allt är bra och att imorgon är en ny dag. Men tänk som sagt om det är en gammal. Det skrämmer mig. Självklart skulle det säkert också vara en av de sämsta dagarna man upplevt i livet. Skulle man då gjort allt annorlunda?