torsdag 23 oktober 2008

Baby.

Nu tror nu alla visa sirapssega raktänkta där ute att detta handlar om Acke. Men Nej! Det gör det inte. I måndag sov min underbara systerson över här. Vi åt "godisfredag" och tittade på läskiga Horton. När John Blund började klia i lillkillens ögon gick vi till sängen och läste saga. Den lilla söta råkade slå till mig på kinden lite under godnattsagan och då vände han sig till mig, kramade om mig och klappade mig på kinden och sa: "Förlåt Ia, Jag älskar ju dig!". Han är så liten men ändå så stor. Det var de två mest mysiga dagarna på länge! I onsdags kom han till jobbet. Då ville han inte med mamma och pappa och handla, utan skulle istället följa med mig hem. Så vi tog vagnen och gick en höstpromenad hem, härligaste härliga! Väl hemma tittade vi på bolibompa och fikade. Myyy-ys!
Idag har jag passat Tova lite när Ida var och klippte sig. Vi gick på stan och det blev lite gnälligt först. Men sedan träffade vi Grethe och Cato och då var allt genast mycket roligare, tyckte Tova. När jag gick med vagnen på stan idag så tänkte jag: "Tänk om jag fick ha det så här varje dag! Power-walk med barnvagn och trösta när den lilla är ledsen. Någon som kramar om en på kvällen och säger godnatt." Men det får vänta...tills den dagen kommer. Och det lär inte blir på ett bra tag. Men jag är bestämd..Den dagen SKA komma!