torsdag 23 juli 2009

Otur i körkortsvärlden.


Jag undrar: Är jag född med otur?
Idag fick jag det bekräftat: Ja, det är jag!
Jag gick upp kvart över sex idag på morgonen efter att jag knappt sovit något alls på hela natten. Jag fixade till mig lite extra efter som jag idag skulle sätta min nuna och signatur på mitt blivande körkort. Jag var där redan halv åtta och skulle skriva upp halv nio. Fem över halv nio kommer damen som arbetar på Transportstyrelsen [fd vägverket] och berättar att blixten slagit ner i en datorstation i Örebro. Denna datorstation var kopplad till hela uppskrivningssystemet hos Transportstyrelsen. Hon säger också att hon tror att problemet snart är löst och att vi kan vänta kvar. Jag väntar till nio. Då kommer hon tillbaka och berättar att det verkar som att det kommer ta ett tag att få ordning på systemet, och säger att vi kan gå och köpa lite kaffe eller hitta på något en stund och sedan ringa tillbaka för att se om det är igång igen. Jag går då en runda på Citygross och efter en halvtimme går jag tillbaka igen och det har ännu inte skett några mirakel. Då bestämmer jag mig för att möta upp min syster som kommer och hämtar mig. Vi går en runda på stan. Jag ringer vid halv tolv igen- ingen framgång. Jag följer med min syster till Ingelstad och leker för fullt med Sebastian. Ringer tillbaka vid ett- ingen framgång. De ber mig komma tillbaka nästa dag klockan 10.00 och göra mitt förarprov då istället. Så så är det nu. Först skriver jag upp kl 10 och sedan kör jag upp kl 13. Jag är räätt nervös nu. hade vart skönare att dela upp det något. Kuggar jag nu på testet så kommer man ju inte vara så pepp på att köra sedan. Klarar jag det å andra sidan kommer man ju göra allt för att klara uppkörningen! Tänk, imorn kanske jag är en äkta bilförare. Då jävlar... Så önska mig lycka till imorgon då. Nu pirrar magen för fullt. Dags att förbereda sig lite till.

Inga kommentarer: