torsdag 16 juli 2009

Bada? Någon?

Idag är det helt perfekt för bad. Lite åska i luften och varmt och skönt- inget regn för en gångs skull. jag badade igår i innaren och det var det bästa bad på hela sommaren. Bada is the shit!

Jag har vetat länge att det har bott en igelkott under vår altan. Den har fräst och kluckat när man kommit i närheten av den men nu förstår jag varför. Igår hörde jag en himlans massa prassel under altanen när jag skulle äta frukost, och ut kröp fem små bebiskottar för att njuta av solen. De var inte speciellt rädda av sig så hoppas de kommer bli ännu mer tama så man kan ha dem som sällskap. Innan har jag matat en kotte men nu har jag helt plötsligt sju stycken att mata. Fast de små tuttar ju fortfarande på mamman så än så länge är det bara mamman och pappan som ska ha mat. Mysigt tycker jag. Det är ovanligt att kottar håller sig så nära människor när de ha bebisar så dem ska jag ta mycket väl hand om!

Annars har det inte hänt så mycket, vi har målat på vårt hus och slängt på lite singel längs med garaget. Det börjar ta sig iallafall men jag tänker inte stressa, man får ta det lite i taget så det inte blir ett måste med stort M.

Vi har vart ute med båten några gånger i Innaren och här finns det fisk. Jag fick en abborre på närmare ett kilo och igår en gädda på två. Gäddan klarade sig tydligen ur käftarna på en storre fisk för den var uppslizad hela fisken vilket tyder på att deft finns ganska stora fiskar i sjön om de är hungriga på en tvåkilosgädda. Men denna stackarn fick sätta livet till ändå efter Acke hade bankat den i huvudet några gånger. Stackarn, tycker jag, men sen är jag blödig också. :)

Ingen som vill bada med mig idag?
Kram.

Inga kommentarer: