fredag 5 juni 2009

Lust att spela en truddilutt på skinnflöjten, unga dam?


Idag har jag varit ledig. Så jag har varit på banken och blivit 300.000:- rikare, eller fattigare, det beror på hur man ser på det. Men det är alltid bra att vara positiv! Sedan har jag vart i stan där jag träffade Grethe som följde med mig genom hela staden för att handla present till lillebror. Hon skulle handla present till hennes lillkusin så jag följde med henne också. Så vi tog följe helt enkelt genom stadens betongdjungel, och femtonårspresentdjungel, men tillslut hade vi varsin present. Jag hade även present till gammel-Ullis som fyller 31 år imorgon, och en lila klänning till mig. Smäll på fingrarna på mig för klänningen! Nu ligger jag på soffan. Ska snart gå ut i spritförrådet och titta för idag vankas det grogg i Rottne uppe på höglandet. Här nere i träsket händer det oftast ingenting nämligen så då får man flytta på sig. Och det är ju inte fel att vara berest. Nä nu är jag bara knäpp. Käpp!

3 kommentarer:

gretchen sa...

Hahaha. Du är den konstigaste jag känner! (Men även den bästa!)

Frida sa...

Vad trevligt att det vankas grogg på höglandet....

Verkar som det är rätt trevligt att bo på vyschan...din lilla lantis...

/hälsningar från statsbon

(det brukade va omvänt ju...)

MissiJay sa...

F: haha ja vi bytte roll lite. Men det gör inget. För det kan vara skönt med ombyte så ibland kan du komma hit och jag till dig! Puss på hjärtat.

G: Du är den bäste! Puss