fredag 19 december 2008

Having a good time.

Inget mer jobb detta året. Skönt. Fördelen men att jobba på förskola = lov. Ikväll har jag firat min systers 31årsdag. Grattis på födelsedagen, igen, allra käraste syster! Imorn blir en heldag. Det blir först ett möte med käraste Grethe, och en eller två timmar på stan med denna dam. Sedan ett försök till att se lite bättre ut genom fix av hår och make-up i dennes lya på Storgatan. Efter en, förhoppningsvis lyckad, styling ska vi resa utomsocknes till landet kallat Rottne för att förtära endel alkoholhaltiga drycker och bli berusade i julmörkret. Det vill säga "ta oss ett par julagroggar" tillsammans med Ullis och Martin, och förmodligen några andra som är sugna på att fira den långa ledigheten. Jag räknar med en mycket trevlig afton i goda vänners närhet, ett faktum är att alkoholen kommer flöda och till det serveras en hel afton med struntprat och ljug och kanske en touch av sing-star på byn. Jag längtar redan...
Något annat jag längtar efter är en man som också ska bli ledig inom kort. På måndag firar han sin första lediga dag med sovmorgon [och julhandel får jag hoppas]. Första morgonen tillsammans på evigheter känns det som. Det ska bli en morgon att minnas på alla olika vis. Trevlig ledighet såhär innan jul till er alla, från bara mig!