tisdag 8 januari 2008

Doktor Tand.


Så då var det dags. Imorn får jag svar på att jag kommit in på skolan. Det vet redan jag att jag har gjort för jag har ringt o frågat. Hihi. Supersmarta jag! Andas, det kan jag! Nu iaf...ut.
Jag får njuta av mina sista vecka utan att vara nerdränkt i böcker och nya kunskaper. Undrar om jag blir nåt smartare? Hade ju kanske behövts... :)

Idag var jag hos tandläkaren. Jag skrider efter sköterskan som hämtat mig i väntrummet utan att ens svara på hennes frågor. Jag håller hårt i mina grejer för på en sådan ond plats vet man inte vad som kan hända med en, och utan tänder är det svårt att identifiera en människa. Jag smyger in i rummet sköterskan hänvisar mig till och hinner knappt se en man i munskydd innan jag säger: "Jag får panik!" och sedan börjar gråta. Det känns liksom som att hela rummet snurrar och för att få stopp på det så sätter jag mig ner...rakt ner i den där hemska stolen...Och innan jag vet ordet av så har jag en servett i handen fär att torka tårarna med, en liten rund spegel i munnen, en väldigt trevlig man vid min sida och en sköterska som babblar om självförtroende och att det var himla bra att jag ens kom dit. Det hela slutade med att jag fick en ny tid tills på torsdag i ena handen och 2 Valium i den andra. Hoppas de där tabletterna är riktigt ångestdämpande för annars vet jag inte hur jag ska klara av det en gång till fast denna gång med sprutor och utdragning av tand och lagning av hål. Onda onda tandtroll! Jag är förbannad på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha du e för klen du!! valium..du kommer att bli helt knollrig haha