torsdag 20 december 2007

Stollar.


Det är kaos. Leksakerna stämmer inte överens med priserna i hyllorna. Folk drar och sliter i saker och ting och dem tar grejerna ur händerna på en. För att inte tala om julskinkan. Vem vill inte ha den perfekta julskinkan? Runt den där kyldisken med grisstjärtar står dem, dem flesta är över 65 och har lämnat mormors-charmen och farmors-flinet hemma, och det osar kamp...Kamp efter den absolut bästa skinkan.!Jag håller mig borta därifrån, helst hemma. Jag lämnar över det till min mor, hon har vart med några år och kan säkert alla smarta knep man behöver för at klara ut julhandlen.

Imorn är sista dagen för min karl i restaurangen på ett par veckor. Skönt att få träffas lite...Ikväll kanske jag ska ut på Harrys på musicquiz med några vänner, på lördag blir det middag på Teatertorgets nya och sen den årliga julagroggen hos Mike. Misstänker bakfylla på Söndag...Men det kan vara skönt...för på måndag ska den dukas fram, den möra, saftiga, salta, perfekta julskinkan! Gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

trodde du hade den bästa "julskinkan" :P