söndag 5 april 2009

Skottkärra, gräsklippare och annat "bra å ha".

Det är mycket att tänka på. Sånt man aldrig trodde skulle vara något att ägna sina tankar åt. Men idag fick jag höra att det är bäst om man har en gräsklippare som är 53cm bred. Hur vet man ens sånt? På långfredagen är då det ska börjas ta i med hårdhandskarna, då börjar trädgårdarbetet. Då kommer jag behöva en skottkärra! Hallå, det är ju helt fantastiskt att bli med skottkärra! Då kan jag köra och tömma ut grejer istället för att gå många extra gången, sicken uppfinning!
Idag skulle jag borstat rent huset för snart ska det målas, men till min stora förvåning så var vädret inte så bra så det får vänta. Måste ju såga ner enarna innan ändå...
Snickaren hade många bra förslag på hur vi kunde lösa allt som hade med snickar-grejer att göra. Det blir nog lite extra fönster både här och där och vi kommer nog inte riva några väggar. Jag känner mig lite halv-besviken över det kanske, men det blir nog bra till slut ändå. Jag får lita på snickarna. Om någon vet vart man ska skriva för att komma med i Arga Snickaren eller liknande program får ni gärna lämna länkar till mig!

Nu måste jag fisa mig hemåt igen och fortsätta vara avundsjuk på min vän som just nu är i Egypten...

1 kommentar:

Gretchen fran Egypten sa...

Sotnos! Var inte avis. Jag har det forvisso jattebra. Saknar dig och undrar hur du har det i huset, Men du kan tanka dig att det ar HIT vi ska aka nar vi antligen vinner pa triss!
Pusspuss min fina!